Følgere

søndag 10. juni 2012

Krympeplast - linjal.

Jeg syns krympeplast er spennende å  bruke. 
Men jeg bruker det nok for skjeldent
.har jo IKKE for mye av andre ting.. ;))
En annen ting er hvordan vil størrelsen av plasten bli  når den er ferdig krympet.
Derfor har jeg laget meg en linjal  i krympet versjon.
 Først så måler jeg figuren  med en vanlig linjal før krymping, så ser jeg  på "krympe"linjalen og så får jeg
 en anelse om hvordan størrelsen vil være ferdig krympet.

Her kommer da en tutorial på en Krympelinjal.
Tegn opp målene på plasten .. tegn på den matte siden ellers vil det lett skli utover.

Når du begynner å varme med varmepistolen vil plasten krølle seg sammen.. det har ingen betydning. 
Plasten retter seg ut etterhvert som den blir ferdigkrympet.
Den har  lett for å blåse vekk, legg den på noe som ikke er så glatt. En eske er også grei..  da holder den seg i bunnen.
Jeg har brukt en gryteklut som min yngste sønn laget på skolen til meg. ♥
Her er linjalen ferdigkrympet. 
Et enkelt hjelpemiddel for å finne ut hvor store/små motivene blir i krympet versjon.

Jeg syns den er god å ha.. og kanskje flere mener det samme.

Sender en rose til dere i dag og ønsker dere en flott dag.
Følg alltid din innskytelse
 når det gjelder å glede andre.
 ♥





1 kommentar:

  1. Så smart:)
    Det hender at jeg kjøper inn ting og tang og glemmer å bruke det. I går fant jeg krympeplasten:))
    Nå er det snart på tide å prøve den:)
    Klem fra Gunn

    SvarSlett

Tusen takk for at du titter innom og legger igjen en kommentar.