Følgere

torsdag 17. mai 2012

Sløyfe på en gaffel

Det er en første gang for alt :)
Jeg skal prøve å lage en tutorial for hvordan jeg lager sløyfer. Denne er råenkel og sløyfene blir jevne. 
Det blir noen bilder, men jeg er elendig til å forklare..  blir lett en avhandling uten at noen skjønner noe.
Tror derfor det er enklere å forklare til bildene. 
Du trenger en gaffel og ca. 30cm med sløyfebånd.
Legg det under gaffelen som vist på bildet.




Når så båndet er som på bildet over..  skal det lages en knute.
Da skal det ha blitt en sløyfe ♥ 
Dette er baksiden av sløyfen.
Mens sløyfen er på gaffelen kan den formes og endene kan dras i ønsket fasong.
Så er det bare å dra den av gaffelen. 
Vil du ha en dobbel sløyfe er det bare å ta en runde til rundt gaffelen før du fører båndet mellom tinnene og knyter.


Nordmenn
 synes det er artig å stå opp
 for så å kunne oppleve allslags vær.
Jan E. Strømsodd












8 kommentarer:

  1. Dette skal eg prøve. Synes det er vanskelig å få sløyfene fine. Dei har ein tendend til å vrenge og vri seg i alle retninger, så eg jukser med litt tape av og til :)

    SvarSlett
  2. Hei igjen
    Håper det er greit at eg la ut link til innlegget ditt i bloggen min - "Sløyfe" under tutorial i sidebar.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Guri.
      Det er greit ja. Bare hyggelig om noen ser seg nytte i tutorialen.
      Vil man ha en større sløyfe så kan man bruke en stor kjøkkengaffel av tre.

      Slett
  3. Hej Birgit. Tak for tut'en - dejligt når man kan bruge almindeligt køkkenudstyr til at lave en flot sløjfe. Du havde ret - nuperelle hedder orkis på dansk :-). Nu har jeg læst lidt om det og hold op hvor er der nogle flotte resultater. KH Caia

    SvarSlett
  4. Hei kjempesmart måte å lage sløyfe på og så fin de ble. Tusen takk for at du deler. Hilsen Anne-Elisabeth

    SvarSlett
  5. Hei!
    For en kjempeflott måte og lage en sløyfe på. Alltid problemer med å få dem like og ikke minst fine. Takk for at du delte. Jeg har delt linken din på min blogg.
    Hilsen Bentemor

    SvarSlett
  6. Smart..
    Hyggelig at du vil være med på candy'en min.
    Masse lykke til..
    Klem fra Kaia

    SvarSlett
  7. Tusen takk for flott ide`, har linka te deg på bloggen min:) Klem Tove

    SvarSlett

Tusen takk for at du titter innom og legger igjen en kommentar.