Følgere

torsdag 25. februar 2016

Hjemmelagde Blomster


I dag er det hjemmelagde blomster 
som har tatt plassen i hodet mitt
og jeg vil dele noen av disse ideene med dere.
Det kan være kostbart å bruke kjøpte blomster hele tiden
og derfor er jeg veldig glad i 
å PRØVE å 
bruke noe av 
restepapirene 
mine til bla blomster.



Her er det dies jeg har brukt.
"Rulle-blomstene" kan også lages uten dies.
Det er bare å klippe opp en sirkel til en spiral 
..rull den sammen og lim..
Diesene jeg har brukt er forøvig
fra
Marianne Design
Pinweel Posie
Cheery Lynn



Enklere enn dette kan det vel neppe gjøres.
Her har jeg bare klippet noen på frihånd.
Mye kan gjøres med disse..
krølles, pusses,
lim på glitter
bruk glimmermist osv
eller klipp, riv de de så de passer prosjektet de skal på.


Her har jeg brukt kaffefilter og farget det rødt 
med Distress Ink og Glimmermist.
Klippet blomstene fritt ut og satt de 
sammen med brads.



Dette er også av kaffefilter.
Klippet i forskjellige sirkler.
De lysebrune er farget i kaffe.
Jeg la de på et plastunderlag og sprayet de 
med minimisters utblandet i de fargene jeg vil ha.
Sølet som ble på plasten tørket jeg opp
med et annet kaffefilter 
og det klippet jeg også opp til blomster.
Det er de mørkeste blomstene 
du ser på bildet.
Disse er også satt sammen i flere papirlag med 
brads  midt i. 

Intet går til spille.

Mens de er våte krølles de sammen og 
formes som du vil ha de.
De kan også formes litt etter de er tørre.


Så er det heklede blomster..
Hekles i restegarn.
Det går ikke mye til en blomst
De som er farget er heklet i 
bomullsgarn
og farget med minimister
utblandet med Distress Ink
Spray på og la de tørke.

Oppskriften kan du få HER 
Og om du tilfeldigvis hekler feil 
er ikke det noen stor sak..
Ingen blomster er like


Så det var mitt lille
innlegg om noen
måter å bruke opp
RESTENE
på.


Kos deg videre


8 kommentarer:

  1. Tusen takk for supre ideer, Birgit! Jeg lager også alltid blomstene selv. Men det er flott å se nye måter å gjøre det på.
    Klem, Liv

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for at du syns det. :)
      Det er veldig gøy å lage blomstene selv.

      Slett
  2. Hei Birgit.
    Du er så utrolig flink med kortene du skaper og jeg lurte på om du hadde tid til å lage ett kort til barnebarnet mitt, han Are Kristian som skal konfirmeres i begynnelsen av mai?
    Jeg har hatt litt trøbbel med den gamle bloggen min Fiksemalla, men har savnet den slik så nå prøver jeg å gjenskape den, følge meg gjerne om du vil. Ha en fin kveld videre. Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har lagt meg til som følger hos deg Ann-Jorun.
      Og så sender jeg deg pm på fb ang kortet. :)
      Takk for de fine ordene. :)

      Slett
  3. Wow så flink du er! Kjempeflotte blomster!
    klem Unni

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Unni :)
      Koselig at du syns det.

      Slett
  4. Flotte blomster. Det er slike eg tenker at eg også skal sette meg ned å lage, men ..... :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjenner igjen det "men"et ja. :)
      Det er sånn med meg også med mye..Mange ideer men ikke alt man har tid av forskjellige grunner. ;)

      Slett

Tusen takk for at du titter innom og legger igjen en kommentar.